PKS Rzeszów ogłasza zwycięzcę w przetargu na dostarczenie 6 autobusów elektrycznych o napędzie wodorowym. W postępowaniu wzięły udział trzy firmy, a wyniki są zaskakujące…
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie ogłosiło wyniku przetargu na dostarczenie 6 autobusów zeroemisyjnych wodorowych zasilanych energią elektryczną o przebiegu nie większym niż 1500 kilometrów. Zamówienie realizowane jest w ramach przedsięwzięcia objętego wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.05-IW.02-001/24 – przedsięwzięcie pn. „Zakup autobusów zeroemisyjnych wraz z infrastrukturą ładowania przez operatora publicznego transportu zbiorowego PKS w Rzeszowie S.A.” w ramach Inwestycji: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy) Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Oporności.
W przetargu wpłynęły aż trzy oferty. Najtańsza należała do firmy Solaris, która wyceniła swoje usługi na kwotę 21 918 600 złotych brutto. Drugi w kolejności okazał się Daimler Buses, oferując cenę 22 818 960 złotych brutto. Najdroższą propozycję złożyła w postępowaniu firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy w wysokości 26 254 172,88 złotych brutto. Warto zaznaczyć, że budżet PKS w Rzeszowie wynosi w tej inwestycji 250 920 00 złotych brutto, zatem w założonej przez spółkę kwocie mieściły się tylko dwie firmy – Solaris i Daimler.
Ostatecznie przetarg zwyciężył Daimler z punktacją 96,9. Solaris otrzymało 89,69 punktów, a więc sporo mniej. PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy otrzymał natomiast zaledwie 82,26 – głównie ze względu na przekroczenie budżetu PKS w Rzeszowie.
Specyfikacja techniczna autobusów i inne warunki
Przypomnijmy, że według wymagań PKS w Rzeszowie autobusy powinny mieć od 11,5 do 12,5 metra długości, do 2,55 metra szerokości oraz maksymalnie 3,5 metra wysokości. Wymaganych jest minimum 70 miejsc dla pasażerów, w tym co najmniej 30 siedzących. Oczekuje się co najmniej dwojga drzwi w układzie 2-2-0 lub 2-2-2 zamykanych do wewnątrz.
Zamawiający wymaga jednego silnika umieszczonego centralne lub dwóch identycznych silników umieszczonych w osi napędowej. Całkowita moc znamionowa silnika to minimum 140 kW netto w przypadku silnika centralnego. Całkowita moc znamionowa 2 silników to minimum 120 kW netto w przypadku silników zamontowanych w osi napędowej. Dla zamawiającego ważna jest możliwość eksploatacji w temperaturze od - 30°C do +40°C. Zalecane jest również wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 80km/godz. Autobus musi także być wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy minimum 55 kW zasilane wodorem, zapewniające zasięg autobusu co najmniej 300 km na jednym tankowaniu oraz w przyłącze do tankowania wodoru typu TN-1 H2 High-Flow lub równoważne.
Autobusy oczywiście będą również wyposażone w klimatyzację, wentylację i ogrzewanie, a także system informacji pasażerskiej i monitoring. Zamawiający oczekuje też gwarancji całopojazdowej na okres minimum 60 miesięcy bez limitu przebiegu.
Termin realizacji zamówienia wynosi 14 miesięcy od zawarcia umowy i nie później niż do 05.06.2026 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.